Acnetherapie

Wat is acnetherapie:

Acnetherapie is een reeks behandelingen die gericht zijn op het verminderen en kalmeren van acneontstekingen. Acne is een huidaandoening die wordt gekenmerkt door puistjes, onzuiverheden(mee-eters), en cysten, en kan variëren van mild tot ernstig. Acnetherapie bij DermaMed bestaat uit een combinatietherapie, namelijk een dieptereiniging, chemische peelings, productadvies en LED-therapie.

Ook speelt de levensstijl en huidverzorging een sterke rol bij het verminderen van acne door bijvoorbeeld aanpassingen in dieet, stressbeheer, en een goede huidverzorgingsroutine te volgen.

Hoe ziet een acnebehandeling eruit?

Reiniging: De huid wordt eerst gereinigd met een milde cleanser om vuil, olie en make-up te verwijderen.

Exfoliatie:
Het verwijderen van dode huidcellen door middel van mechanische of chemische exfoliatie (bijvoorbeeld met salicylzuur of glycolzuur van LIRA Clinical).
Stoombehandeling: Het gezicht wordt vaak gestoomd om de poriën te openen, wat de extractie van onzuiverheden vergemakkelijkt.

Extracties:
Het handmatig verwijderen van mee-eters en whiteheads.

Masker:
Aanbrengen van een kalmerend of antibacterieel masker om ontstekingen te verminderen en de huid te verzachten.

Hydratatie:
Gebruik van een lichte, niet-comedogene moisturizer om de huid te hydrateren zonder poriën te verstoppen.

Zonbescherming:
Aanbrengen van zonnebescherming met minimal SPF 30 om de huid te beschermen tegen UV-stralen, wat belangrijk is, vooral na exfoliatie en behandelingen die de huid gevoeliger maken.